356 cabrio. 25-92-BK. Roepnummer onbekend. 05

Sectie bijzondere verkeerstaken, Algemene Verkeersdienst, Rijkspolitie, Groep Surveillance Autosnelwegen (SAS), 25-92-BK, Volkswagen 1600, 12-49-DM.

Deze foto;
Ter ere waarvan is onbekend maar we zien hier deze Porsche in een stoet van AVD-voertuigen die allen het AVD-terrein in Driebergen verlaten. Achter de 356 zien we een Volkswagen 1600 variant van de Traffipax met kenteken 12-49-DM.

Dit specifieke voertuig;
Datum aankomst bij importeur : 26-05-1966. Datum levering aan politie technische dienst (PTD) : 10-11-1966.
Overige bijzonderheden : 356C-model.
Toen Vogel hoorde dat de productie in Zuffenhausen van de Porsche 356 stopte, bestelde hij in alle haast nog tien exemplaren. Porsche heeft speciaal hiervoor de productie nog eenmaal opgestart. Daarmee kreeg de sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) een kavel zéér bijzondere voertuigen binnen haar poorten. Op onze database gaat het om de 356’s met de kentekens 25-86-BK tot en met 25-94-BK en 42-22-DF.

Dit type voertuig (technische gegevens);
4-cilinder Porsche 356 cabrio. Porsche produceerde tussen 1948 en 1965 totaal 76.302 exemplaren in diverse uitvoeringen en motorvarianten. De sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) en later de Algemene Verkeersdienst (AVD) reed met twee modellen: de 356B en 356C. Het B-model met een 1.582 CC (“1.6 liter”) motorblok leverde 60 PK en had een topsnelheid van 155 kilometer per uur.
Later reed de dienst ook de 356C met eenzelfde motorinhoud (1.582 CC / “1.6 liter”). Deze had een vermogen van 95 PK en een topsnelheid van 175 kilometer per uur. Het C-model sprintte in 11.9 seconden van 0-100 kilometer per uur. Tijdens de looptijd van de 356’s liet AVD-commandant Kees Vogel deze Porsches voorzien van oranje bestickering. De dienst reed 42 Porsches van het type 356.

error: Content is protected !!