911-964 targa. YL-83-FL. Alex 1208 en Alex 1249. 06

Deze foto;
Vóór gebouw A (“staf AVD”) in Driebergen maakt AVD-rijinstructeur Martin Besse zich op voor een rit met civiel AVD-collega Sandra van der Burgh.
Overigens is deze Porsche hier inmiddels omgenummerd van Alex 1208 naar Alex 1249. Voor het verhaal erachter: Zie hieronder in de tekst. Of kijk elders op het digitale AVD-archief onder de zoekterm “paddestoeltoets”.

Dit specifieke voertuig;
Datum binnenkomst bij Pon: 20-04-1990. Datum aflevering aan Politie Technische Dienst (PTD) : 29-06-1990.
Voertuignummer politie technische dienst : 71.0005.
Deze Porsche werd geleverd voor een bedrag van fl. 85.528,06 (€. 38.810,94).
Geleverd met achterruitenwisser voor een bedrag van fl. 407,00 (€. 184,69).
Inzet voor Driebergen centrum.
Aanvang inzet voor de AVD : 02-07-1990. Afvoer uit de AVD-vloot : 03-02-1992.
Deze Porsche werd geleverd met twee mobilofoons: Één exemplaar van Teletron en één van Storno (Stornophone 6000). De eerste was voor contact met andere onderdelen van het Korps Rijkspolitie zoals de landgroepen of de Gemeentepolitiekorpsen. De Stornophone 6000 werd binnen de AVD in alle voertuigen gebruikt voor de “interne verbindingen”. AVD-ers konden hiermee hun collega’s “oppiepen”. Dit gebeurde door de invoer van het roepnummer van het op te roepen voertuig. Probleem hierbij was dat een roepnummer wat begon met een nul niet geaccepteerd werd door de Stornophone 6000. En dus moest de Alex 1208 worden omgenummerd naar Alex 1249. Net als een aantal andere AVD-voertuigen. Deze omnummering verklaart de verschillende getallen op de kofferklep van deze Porsche.

Dit type voertuig (technische gegevens);
6-cilinder Porsche 911-964 targa waarvan Porsche er tussen 1988 en 1994 in alle modelvarianten (coupé –gesloten model-, cabrio en targa totaal 62.172 produceerde. Inhoud motorblok van deze 911 is 3.600 CC (“3.6 liter”) / vermogen 250 PK / topsnelheid 262 kilometer per uur / 0 – 100 kilometer in 5.8 seconden. Dit type Porsche trok het in diepe crisis verkerende Porsche uit de put. Ten opzichte van vorige modellen werd het rijderscomfort opgevijzeld middels onder andere stuurbekrachtiging. De dienst reed 41 Porsches 911-964 targa met een 3.6 liter motorblok met katalysator.
Er was het type één wat onder andere rechthoekige buitenspiegels. Dit model werd deels nog met de karakteristieke tweetonige hoorns opgebouwd en later ingebouwd. Type twee had zogenaamde cupspiegels en tevens airbags die in type één ontbraken. Dit type 911-964 had de tweetonige claxons ingebouwd terwijl de breedstralers vervangen waren door blauwe flitsers.

error: Content is protected !!