Deze foto;
Het is 22 april 1986 en in het RAI-gebouw in Amsterdam opent de Intertraffic haar deuren. Speciale gasten: Mr. Pieter van Vollenhoven en D66-voorman Jan Terlouw.
Beiden worden met twee AVD-Porsches naar de Intertraffic gebracht. De AVD-verkeerssurveillanten Guido van Rooijen en Jan Kruijning waren de chauffeurs van dienst. Van Rooijen zou van Vollenhoven brengen en halen en Kruijning Terlouw. Van Rooijen aan het woord: “Ook AVD-eindbaas Vogel zou aanwezig zijn bij de Intertraffic. En die beval mij bij vertrek uit Driebergen zéér nadrukkelijk dat wat er ook zou gebeuren: van Vollenhoven mocht beslist niet rijden. Eenmaal arriverend bij de Intertraffic was Vogel er al. Met een minieme koerswijziging: van Vollenhoven mocht, na veel aandringen vanuit hem, de Porsche bij de Intertraffic naar binnen rijden. Stapvoets. Maar buiten het RAI-gebouw zou ik rijden. En zo is het ook gelopen.
Deze foto is gemaakt bij ons vertrek vanaf de Intertraffic”.
Dit specifieke voertuig;
Datum binnenkomst bij Pon: 27-01-1983. Datum aflevering aan Politie Technische Dienst (PTD) : 24-05-1983.
Deze Porsche werd geleverd voor een bedrag van fl. 52.219,00 (€. 23.695,95).
Als opties had het voertuig een elektrische buitenspiegel rechts, een achterruitenwisser, 2 breedstralers en af fabriek politie-uitvoering.
Dit type voertuig (technische gegevens);
6-cilinder Porsche 911 targa van het zogenaamde G-model waarvan Porsche er tussen 1974 en 1989 in totaal 193.605 produceerde. Inhoud motorblok van deze 911 is 2.993 CC (“3.0 liter”) / vermogen 180 PK / topsnelheid 225 kilometer per uur / 0 – 100 kilometer in 7 seconden. De dienst reed 72 Porsches met een 3.0 liter motorblok.