911-964-targa. FN-NB-85. Alex 1245. 10

Deze foto;
1993, fusiejaar. Opheffing Rijks- en gemeentepolitie. Overgang van AVD naar KLPD. Hier zien we een fraaie dwarsdoorsnede van het rollend materiaal van de dienst. De striping van de Porsche vertoont aan voor- en achterzijde nog steeds een foutje. De mannen in beeld dragen alle nog de Rijkspolitie-rangonderscheidingstekens. Overigens is de Opel Vectra 2.0i 16V die we hier zien een vermomd dienstvoertuig wat normaal de weg op ging met kenteken ZR-25-DK.
De verkeerssurveillanten van links naar rechts zijn achtereenvolgens Willem Hallers, Peter van de Giesen, Arno Huysdens, Jan Donk Marlin, Gerard Weerdestijn, Jack van Aspert, ?, Gradje ??, Henny van Vulpen, Gerrit Boonen, Bob Swaak, Roel van Driel, Johan Bulé en Jan Peek.

Dit specifieke voertuig;
Datum binnenkomst bij Pon: 06-07-1992. Datum afgifte deel 1 kentekenbewijs : 18-09-1992. Datum aflevering aan Politie Technische Dienst (PTD) : 18-09-1992.
Voertuignummer politie technische dienst : 71.0043.
Inzet voor Driebergen oost (Driebergen en later Wolfheze).
Aanvang inzet voor de AVD : 28-09-1992.
Deze destijds bij Leaseplan in de vloot verkerende Porsche werd afgeleverd met de opties achterruitenwisser en politie-uitvoering.
Deze Porsche is onderdeel van een clusters van vier 911’s van het type targa (met de bolle glazen achterruit) die nog aan de AVD geleverd werden. Opvallend detail: deze serie Porsche’s werd geleverd in de AVD-striping. Dus onder andere met oranje deuren en een oranje bies over de prachtige Porscheflanken. Maar al niet meer met het woord “RIJKSPOLITIE” op koffer- en motordeksel maar slechts “POLITIE”. Om later, na opheffing van de AVD, omgestickerd te worden naar de zogenaamde dumbar-striping, de bestickering met de oranje en blauwe strepen.

Dit type voertuig (technische gegevens);
6-cilinder Porsche 911-964 targa waarvan Porsche er tussen 1988 en 1994 in alle modelvarianten (coupé –gesloten model-, cabrio en targa totaal 62.172 produceerde. Inhoud motorblok van deze 911 is 3.600 CC (“3.6 liter”) / vermogen 250 PK / topsnelheid 262 kilometer per uur / 0 – 100 kilometer in 5.8 seconden. Dit type Porsche trok het in diepe crisis verkerende Porsche uit de put. Ten opzichte van vorige modellen werd het rijderscomfort opgevijzeld middels onder andere stuurbekrachtiging. De dienst reed 41 Porsches 911-964 targa met een 3.6 liter motorblok met katalysator.
Er was het type één wat onder andere rechthoekige buitenspiegels. Dit model werd deels nog met de karakteristieke tweetonige hoorns opgebouwd en later ingebouwd. Type twee had zogenaamde cupspiegels en tevens airbags die in type één ontbraken. Dit type 911-964 had de tweetonige claxons ingebouwd terwijl de breedstralers vervangen waren door blauwe flitsers.

error: Content is protected !!