Deze foto;
De samenwerking tussen de ANWB enerzijds en de AVD anderzijds verliep op uiteenlopende niveaus en intensiteiten.
Daar waar op het hoogste aansturingsniveau veel animositeit heerste was dat op uitvoerend niveau bepaald niet het geval.
AVD-eindbaas Vogel vocht menige strijd uit met diens counterpart bij de ANWB. Onder andere over het beheer van het te bouwen praatpalennet.
Op het asfalt was echter altijd sprake van een méér dan goede samenwerking. AVD-verkeerssurveillanten en wegenwachters kwamen elkaar de hele dag door tegen. En er werd door de respectievelijke voetbalteams minimaal eenmaal per jaar een wedstrijd gespeeld.
Op deze foto zien we dan ook twee verkeerssurveillanten van de groep Surveillance Autosnelwegen (SAS) waarvan er één voor de kiek de hand schudt van een wegenwachter. De man achter de megafoon van de Porsche is géén wegenwachter maar een collega van de AVD.
Dit specifieke voertuig;
Datum binnenkomst bij Pon: 08-07-1973. Datum aflevering aan Politie Technische Dienst (PTD) : 31-08-1973.
Als opties had het voertuig 2 hoofdsteunen, stabilisatoren voor 20 mm / achter 18 mm, een achterruitenwisser, breedstralers en een vijfversnellingsbak.
Dit type voertuig (technische gegevens);
6-cilinder Porsche 911 targa van het zogenaamde F-model waarvan Porsche er tussen 1968 en 1974 in totaal 81.032 produceerde. Inhoud motorblok van deze 911 is 2.341 CC (“2.4 liter”) / vermogen 130 PK / topsnelheid 205 kilometer per uur / 0 – 100 kilometer in 10 seconden. De AVD kocht dit type Porsche in met als extra voorziening een vijf versnellingsbak. De dienst reed 52 Porsches met een 2.4 liter motorblok.