911-964 targa. YV-44-NF. Alex 1253. 15

Deze foto;
In de autostalling op de AVD-basis in Driebergen (“Gebouw G”) gaat surveillance-eenheid (SE) 31 op de foto. Deze SE stond onder leiding van John Bennink en hun surveillancegebied lag vooral in de randstad met als zwaartepunt het gebied Rotterdam, een surveillancegebied waar bij tijd en wijle op gespannen voet samengewerkt moest worden met de toenmalige gemeentepolitie Rotterdam.
Aan de bijrijderszijde zien we staand van links naar rechts Ton de Wit en Piet van Barneveld. Eveneens aan de bijrijderszijde van links naar rechts, maar dan gehurkt: JP en Dick Donselaar.
Aan de bestuurdersakant zien we staan van links naar rechts Frans Samson, Jellie Zijlstra, John Bennink, Nico Milani en Rien Smits. Voor hen zittend zien we John van de Brink.

Dit specifieke voertuig;
Datum aankomst bij importeur : onbekend. Datum levering aan politie technische dienst (PTD) : 01-11-1990. Overige bijzonderheden : Geleverd in politie-uitvoering en met de optie achterruitenwisser. De aanvang inzet was op 09-11-1990 in het gebied Driebergen west. De afvoerdatum AVD was 07-07-1992. Deze Porsche was een voertuig van het buro vorming en instruktie (BVI). Een AVD-onderdeel wat rond de looptijd van deze Porsche van naam veranderde in afdeling opleidingen.

Dit type voertuig (technische gegevens);
6-cilinder Porsche 911-964 targa waarvan Porsche er tussen 1988 en 1994 in alle modelvarianten (coupé –gesloten model-, cabrio en targa totaal 62.172 produceerde. Inhoud motorblok van deze 911 is 3.600 CC (“3.6 liter”) / vermogen 250 PK / topsnelheid 262 kilometer per uur / 0 – 100 kilometer in 5.8 seconden. Dit type Porsche trok het in diepe crisis verkerende Porsche uit de put. Ten opzichte van vorige modellen werd het rijderscomfort opgevijzeld middels onder andere stuurbekrachtiging. De dienst reed 41 Porsches 911-964 targa met een 3.6 liter motorblok met katalysator. Er was het type één wat onder andere rechthoekige buitenspiegels. Dit model werd deels nog met de karakteristieke tweetonige hoorns opgebouwd en later ingebouwd. Type twee had zogenaamde cupspiegels en tevens airbags die in type één ontbraken. Dit type 911-964 had de tweetonige claxons ingebouwd.

error: Content is protected !!