911-964 targa. YV-44-NF. Alex 1253. 02

Algemene Verkeersdienst, Rijkspolitie, Groep Surveillance Autosnelwegen (SAS), Alex 1253, YV-44-NF, John Bennink, Porsche 356 cabrio, ED-54-29, Toon Brouwer.

Deze foto;
Deze afbeelding is ter beschikking gesteld door de Porschefabriek in Zuffenhausen. Achter het stuur van de linker Porsche (356 cabrio) zien we AVD-persvoorlichter John Bennink. In de Alex 1253 zit Toon Brouwer. Overigens is het kenteken van de linker Porsche vals. ED-54-29 was het kenteken van de allereerste Porsche 356 cabrio ooit in dienst van de toenmalige sectie bijzondere verkeerstaken (SBV). Ver na afvoer van deze eerste Porsche heeft men op de 356 van deze afbeelding dit kenteken geplakt. Met dit kenteken op het voertuig staat deze 356 ook in het politiemuseum…………
Op onze databank komt u in de kern géén afbeeldingen tegen van dit niet juiste kenteken. Vanwege de compositie van deze afbeelding echter hebben we hier een uitzondering op gemaakt.

Dit specifieke voertuig;
Datum aankomst bij importeur : onbekend. Datum levering aan politie technische dienst (PTD) : 02-11-1990. Overige bijzonderheden : Geleverd in politie-uitvoering en met de optie achterruitenwisser. De aanvang inzet was op 09-11-1990 in het gebied Driebergen west. De afvoerdatum AVD was 07-07-1992. Deze Porsche was een voertuig van het buro vorming en instruktie (BVI). Een AVD-onderdeel wat rond de looptijd van deze Porsche van naam veranderde in afdeling opleidingen.

Dit type voertuig (technische gegevens);
6-cilinder Porsche 911-964 targa waarvan Porsche er tussen 1988 en 1994 in alle modelvarianten (coupé –gesloten model-, cabrio en targa totaal 62.172 produceerde. Inhoud motorblok van deze 911 is 3.600 CC (“3.6 liter”) / vermogen 250 PK / topsnelheid 262 kilometer per uur / 0 – 100 kilometer in 5.8 seconden. Dit type Porsche trok het in diepe crisis verkerende Porsche uit de put. Ten opzichte van vorige modellen werd het rijderscomfort opgevijzeld middels onder andere stuurbekrachtiging. De dienst reed 41 Porsches 911-964 targa met een 3.6 liter motorblok met katalysator. Er was het type één wat onder andere rechthoekige buitenspiegels. Dit model werd deels nog met de karakteristieke tweetonige hoorns opgebouwd en later ingebouwd. Type twee had zogenaamde cupspiegels en tevens airbags die in type één ontbraken. Dit type 911-964 had de tweetonige claxons ingebouwd.

error: Content is protected !!