911-964 cabrio. Kenteken en roepnummer onbekend. 01

Deze foto;
AVD-rijinstructeur Anne Hunze woonde in Limburg en had steunpunt Maasbracht als standplaats. Hunze had bedongen dat hij zijn reizen van huis naar Driebergen met een dienstvoertuig mocht maken. De latere Kapitein Hill Koetjé diende hierover een positief voorstel in bij AVD-commandant Kees Vogel die groen licht gaf.
De foto die u nu ziet is geschoten voor het genoemd Maasbracht. Steunpunt-monteur Ton van Minderhout had enorm zijn best gedaan om de auto flink glimmend op te stellen op deze plek.
Vrij snel na het maken van deze foto vertrok Hunze met deze Porsche naar Driebergen. Het was de aller- allerlaatste rit met een dienst-Porsche vanuit dit steunpunt naar Driebergen.
Tijdens deze rit, ergens rond Den Bosch, legde Hunze via de mobilofoon uitvoerig uit wat voor een mooie tijd hij had gehad en met welke een fantastisch merk voertuig hij en zijn collega’s al die tijd hadden mogen rijden. Vanaf de start in Den Haag, nog als sectie bijzondere verkeerstaken, tot aan Driebergen, eerst als AVD en later als KLPD. Hunze herinnert zich nog dat hij veel reacties terugkreeg over de mobilofoon. “En ik ben ook daarna nog vaak aan dat verhaal herinnerd”, aldus Hunze. Waaraan hij toevoegt dat hij gelukkig later nog een paar keer in de overgebleven dienst-Porsches heeft kunnen rijden.

Dit type voertuig (technische gegevens);
6-cilinder Porsche 911-964 cabrio waarvan Porsche er tussen 1988 en 1994 in alle modelvarianten (coupé –gesloten model-, cabrio en targa totaal 62.172 produceerde. Inhoud motorblok van deze 911 is 3.600 CC (“3.6 liter”) / vermogen 250 PK / topsnelheid 262 kilometer per uur / 0 – 100 kilometer in 5.8 seconden. Dit type Porsche trok het in diepe crisis verkerende Porsche uit de put. Ten opzichte van vorige modellen werd het rijderscomfort opgevijzeld middels onder andere stuurbekrachtiging. De dienst reed 16 Porsches 911-964 cabrio met een 3.6 liter motorblok met katalysator.

error: Content is protected !!