912 targa.15-45-GU. Roepnummer onbekend. 01

Deze foto;
Een staandehouding van een DAF-bakwagen die ongetwijfeld te maken heeft met de lading. Getuige de houding van de AVD-verkeerssurveillant. De reden waarom de Porsche op deze wijze half in de berm staat is onbekend.

Dit specifieke voertuig;
Deze Porsche werd geleverd voor fl. 21.700,00 (€. 9.847,03).

Dit type voertuig (technische gegevens);
4-cilinder Porsche 912 targa waarvan Porsche er tussen 1965 en 1969 in totaal rond de 31.000 produceerde. Inhoud motorblok van de 912 targa is 1.582 CC (“1.6 liter”) / vermogen 90 PK / topsnelheid 185 kilometer per uur / 0 – 100 kilometer in 13.5 seconden. De 912 targa heeft een zogenaamde soft-window ofwel een opvouwbare plastic achterruit. De allereerste twee exemplaren met de kentekens 72-12-BP en 11-40-EZ hadden het blauwe zwaailicht in het midden van de rolbeugel in plaats van op de later zo karakteristiek geworden bestuurderszijkant. In de winter van 1970 op 1971 introduceerde AVD-commandant Kees Vogel naar Duits voorbeeld de grote luchtherkenningsnummers op de kofferklep van de Porsches van de groep Surveillance Autosnelwegen (SAS). Terwijl tevens oranje striping werd aangebracht. Het laatste kavel 912’s wat de AVD reed (leverjaar 1968 en kentekenserie 28- – HK) werd voorzien van de later eveneens zo karakteristiek geworden vier tweetonige claxons aan de voorzijde. De dienst reed 33 Porsches van het type 912 targa.

error: Content is protected !!