Instructierapport 01-05-1972 Jan Otten Alfa Romeo Spider Veloce 2.0

AVD-verkeerssurveillant binnen de groep Surveillance Autosnelwegen (SAS) werd je niet zomaar. Daarvoor moest een fors rijtrainingsprogramma worden afgelegd. Maar ook aan gesprekstechniek werd geschaafd. En dan, als je de baan op mocht, moest je nog met regelmaat een dag of dagdeel mee met een instructeur van het Buro Vorming en Instruktie (BVI), zeg maar de interne rijinstructeurs van de AVD.
Om hoofd van dat bureau vorming en instruktie (BVI) te worden, zul je zelf allereerst een prima AVD-verkeerssurveillant moeten zijn. Uit dit rapport van een zogenaamde herhalingsinstructie blijkt dat Jan Otten de kunst van het autorijden binnen de groep Surveillance Autosnelwegen (SAS) perfect verstond. En dan niet alleen in een Porsche, toch de vertrouwde habitat van de meeste AVD-verkeerssurveillanten van de groep Surveillance Autosnelwegen (SAS). Nee, Otten stapte ook probleemloos over op een voertuig van een ander merk, zoals één van de Alfa Romeo’s die op proef draaiden binnen de AVD. Zo blijkt uit dit rapport wat werd opgesteld door Henk van der Steen, instructeur Buro Vorming en Instruktie (BVI).
Otten werd in een latere fase van zijn carrière de baas van het Buro Vorming en Instruktie (BVI).

error: Content is protected !!