Deze foto;
In 1967 liet de commandant van de sectie bijzondere verkeerstaken (SBV), de Kapitein Vogel, alle opvallende surveillancevoertuigen voorzien van oranje folie. De manschappen vonden het vreselijk. Later zou het gemeengoed worden binnen de sectie en de AVD.
In 1972 boog de centrale politie verkeerscommissie, een adviesorgaan voor rijks- en gemeentepolitie, zich over de vraag of deze oranje outfit aan te raden was en zo ja, met welk soort en kleur folie.
Zoals gebruikelijk was Vogel in 1967 zijn tijd weer eens ver vooruit…………..
Op deze foto zien we geheel links en in het midden de huisstijl van de AVD : wit met veel oranje. Rechts een Porsche 356 die nog in het wit op de foto gaat.
De locatie overigens is de Alexanderkazerne in Den Haag, tot 1968 de thuisbasis van de sectie.
Dit type voertuig (technische gegevens);
4-cilinder Porsche 356 cabrio. Porsche produceerde tussen 1948 en 1965 totaal 76.302 exemplaren in diverse uitvoeringen en motorvarianten. De sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) en later de Algemene Verkeersdienst (AVD) reed met twee modellen: de 356b en 356c. Het B-model met een 1.582 CC (“1.6 liter”) motorblok leverde 60 PK en had een topsnelheid van 155 kilometer per uur.
Later reed de dienst ook de 356C met eenzelfde motorinhoud (1.582 CC / “1.6 liter”). Deze had een vermogen van 95 PK en een topsnelheid van 175 kilometer per uur. Het C-model sprintte in 11.9 seconden van 0-100 kilometer per uur. In 1967 liet AVD-commandant Kees Vogel deze Porsches voorzien van oranje bestickering. De dienst reed 42 Porsches van het type 356 cabrio.