356 cabrio. HJ-86-76. Roepnummer onbekend. 10

Deze foto;
In de jaren tussen 1962 en half jaren ’70 van de vorige eeuw trainden de personeelsleden van de sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) en de latere AVD hun rijvaardigheid op het circuit van Zandvoort. Wie wilde dat nou niet? Jong zijn, een Porsche van de baas rijden en ook nog eens op het scherpst van de snede je rijvaardigheid mogen trainen op een heus circuit. De verkeerssurveillanten smulden ervan……………..
Let op : het was natuurlijk wel de tijd dat dienders de pet droegen. Schijnbaar ook achter het stuur !

Dit type voertuig (technische gegevens);
4-cilinder Porsche 356 cabrio. Porsche produceerde tussen 1948 en 1965 totaal 76.302 exemplaren in diverse uitvoeringen en motorvarianten. De sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) en later de Algemene Verkeersdienst (AVD) reed met twee modellen: de 356b en 356c. Het B-model met een 1.582 CC (“1.6 liter”) motorblok leverde 60 PK en had een topsnelheid van 155 kilometer per uur.
Later reed de dienst ook de 356C met eenzelfde motorinhoud (1.582 CC / “1.6 liter”). Deze had een vermogen van 95 PK en een topsnelheid van 175 kilometer per uur. Het C-model sprintte in 11.8 seconden van 0-100 kilometer per uur. In 1967 liet AVD-commandant Kees Vogel deze Porsches voorzien van oranje bestickering. De dienst reed 42 Porsches van het type 356 cabrio.

error: Content is protected !!