356 cabrio. MU-00-82. Roepnummer onbekend. 06

Deze foto;
Toen de Luitenant Vogel zijn sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) begon in Den Haag was er niets. Hij kraakte een oude Marinekazerne, de Alexander, knapte deze zo goed en zo kwaad als het ging op en begon van daaruit zijn autosnelwegpolitie, onder de naam sectie bijzondere verkeerstaken (SBV). Bij een wagenpark van onder andere Porsches hoorde in zijn beleving ook een eigen werkplaats en technische dienst.
Op deze foto zien we één van de monteurs van deze werkplaats, Peter van Neervoort, aan het werk. De Porsche hangt aan de analyse. Men zou denken dat dat soort uitleesapparatuur iets van deze tijd is maar niets is minder waar. Deze elektronische testunit gaf meetgegevens over onder andere de motor, ontsteking en brandstof.

Dit type voertuig (technische gegevens);
4-cilinder Porsche 356 cabrio. Porsche produceerde tussen 1948 en 1965 totaal 76.302 exemplaren in diverse uitvoeringen en motorvarianten. De sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) en later de Algemene Verkeersdienst (AVD) reed met twee modellen: de 356b en 356c. Het B-model met een 1.582 CC (“1.6 liter”) motorblok leverde 60 PK en had een topsnelheid van 155 kilometer per uur.
Later reed de dienst ook de 356C met eenzelfde motorinhoud (1.582 CC / “1.6 liter”). Deze had een vermogen van 95 PK en een topsnelheid van 175 kilometer per uur. Het C-model sprintte in 11.9 seconden van 0-100 kilometer per uur. In 1967 liet AVD-commandant Kees Vogel deze Porsches voorzien van oranje bestickering. De dienst reed 42 Porsches van het type 356 cabrio.

Scroll Up
error: Content is protected !!