356 cabrio. Kenteken en roepnummer onbekend. 01

Deze foto;
Stef van Gasteren was burgerambtenaar bij de AVD en werkte als administrateur bij de Groep Surveillance Autosnelwegen (SAS). Met het doel van Gasteren bekend te maken met de praktijk van de SAS ging hij een dag mee als gastrijder. Gastheer voor die dag was AVD-verkeerssurveillant Paul Meijers. Het duo beleefde een, zoals van Gasteren het uitdrukte, enerverende dag. Zoals Meijers wel toevertrouwd was maakte hij er veel werk van om van Gasteren gedegen kennis te laten maken met het werk van de SAS. Tijdens de dag werd onderweg even gestopt voor het maken van wat foto’s. Een serietje van drie. Op deze kiek zien we van Gasteren achter het stuur van deze 356.

Dit type voertuig (technische gegevens);
4-cilinder Porsche 356 cabrio. Porsche produceerde tussen 1948 en 1965 totaal 76.302 exemplaren in diverse uitvoeringen en motorvarianten. De sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) en later de Algemene Verkeersdienst (AVD) reed met twee modellen: de 356b en 356c. Het B-model met een 1.582 CC (“1.6 liter”) motorblok leverde 60 PK en had een topsnelheid van 155 kilometer per uur.
Later reed de dienst ook de 356C met eenzelfde motorinhoud (1.582 CC / “1.6 liter”). Deze had een vermogen van 95 PK en een topsnelheid van 175 kilometer per uur. Het C-model sprintte in 11.9 seconden van 0-100 kilometer per uur. In 1967 liet AVD-commandant Kees Vogel deze Porsches voorzien van oranje bestickering. De dienst reed 42 Porsches van het type 356 cabrio.

Scroll Up
error: Content is protected !!