356 cabrio. Kenteken en roepnummer onbekend. 1962. 17. Ophalen Porsches

Algemene Verkeersdienst, Rijkspolitie, Sectie bijzondere verkeerstaken (SBV), Landes-Autobahnzüge, Jelte van der Heide.

Deze foto;
Op de terugweg naar huis maken Vogel en zijn mannen met de zes Porsches een overnachtingsstop in Düsseldorf. Hier poseren zij bij hun collega’s van de Landes-Autobahnzüge. Dit was de Duitse autosnelwegpolitie waar Vogel ongeveer het hele concept van de sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) van kopieerde. Zesde van links, in de grijze regenjas, is de tweede man van de sectie Jelte van der Heide. De surveillant geheel rechts is een Duitse collega.

Dit type voertuig (technische gegevens);
4-cilinder Porsche 356 cabrio. Porsche produceerde tussen 1948 en 1965 totaal 76.302 exemplaren in diverse uitvoeringen en motorvarianten. De sectie bijzondere verkeerstaken (SBV) en later de Algemene Verkeersdienst (AVD) reed met twee modellen: de 356b en 356c. Het B-model met een 1.582 CC (“1.6 liter”) motorblok leverde 60 PK en had een topsnelheid van 155 kilometer per uur.
Later reed de dienst ook de 356C met eenzelfde motorinhoud (1.582 CC / “1.6 liter”). Deze had een vermogen van 95 PK en een topsnelheid van 175 kilometer per uur. Het C-model sprintte in 11.9 seconden van 0-100 kilometer per uur. In 1967 liet AVD-commandant Kees Vogel deze Porsches voorzien van oranje bestickering. De dienst reed 42 Porsches van het type 356 cabrio.

error: Content is protected !!